wat is het verschil tussen een tabaksplant en een gewone plant?

Je hebt 2 planten de tabaksplant en de gewone plant die je buiten opstraat ziet. Stel je rookt de gewone plant uitgedroogd verwerkt enzo. Wat is het verschil dan?

Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.6K
Erna55
9 jaar geleden
Je hebt een slaplant en een paardenbloem. Wat is het verschil als je ze beiden eet?

Het beste antwoord

In een tabaksplant zit nicotine. Daar is het voortbestaan van de plant mede van afhankelijk, want daarmee verdedigt die zich tegen plantenetende insecten. De nicotine wordt in de wortels van de plant aangemaakt en hoopt zich op in de bladeren. In gedroogde tabaksbladeren zit drie procent nicotine.

Indianen ontdekten dat het kauwen of roken van die bladeren een stimulerende en verslavende werking heeft. Dat komt door de nicotine. Andere planten bevatten geen nicotine. Daarom zal er geen effect uitgaan van het roken van de bladeren van een andere soort gedroogde plant. Dat zal alleen maar vies zijn.
Amadea