Welke spin is dit? Zwarte weduwe?

Ik vond deze spin op mijn kamer. Nu leek het mij sterk dat dit een zwarte weduwe is, maar als ik zoek kom ik telkens uit op een zwarte weduwe. Weet iemand welke spin dit is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
2.1K
Rieneke1
9 jaar geleden
Kogelspin, wel familie van de zwarte weduwe http://ednieuw.home.xs4all.nl/Spiders/Theridiidae/TheridiidaeNL.htm
Reddie
9 jaar geleden
Precies deze trof ik eergister aan op de onderkant van mijn dekbed toen ik die terug sloeg.
Volgens de plaatjes van de zwarte weduwe heeft ze een rode vlek op de buik. Ben ik vergeten naar te kijken. Ik ben teveel gefocussed om de spin te vangen en te doden, alvorens die zich hollend verstopt.
Deze spin bewoog zich echter nogal traag.
Rieneke1
9 jaar geleden
Waarom doden Reddie?
Ik schijt peuken voor spinnen, maar ik vang ze en dan mogen ze buiten gaan spelen.
Ze doodmaken vind ik nergens voor nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beetje hetzelfde met muizen,
gooi ze naar buiten en ze lopen weer naar binnen.
Behalve dan dat er buiten zoveel spinnen zitten dat het niet zoveel uitmaakt of je er eentje extra bijzet.
Amadea
9 jaar geleden
Muizen zijn schadelijk. Spinnen totaal niet, die zijn hardstikke nuttig. Daar zit een groot verschil in, Jackd. Die mag je niet over één kam scheren!

Antwoorden (2)

Het lijkt op de Dictyna latens, de zwarte weduwe heeft een beetje rode tekening langs de zijkant. Hoewel de zwarte weduwe een opmars maakt naar Europa is deze alleen nog in zuid europa waargenomen in wijngaarden of olijfbomen....

http://www.welokee.nl/spiders/nl/genera.php?gen=dictyn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het lijkt meer op een viool spin
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in de verste verte niet.