nee, de struisvogel is een omnivoor hij eet bijv. planten, gras, kruiden, wortels, zaden, vruchten etc. en een roofdier eet vlees en dat doet de struisvogel dus niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nounka
9 jaar geleden
omnivoor eet alles
herbivoor eet enkel planten
Een struisvogel is een omnivoor.
Hij eet dus zowel dierlijk als plantaardig voedsel.
Plantaardig vb kruiden, grassen, bloemen, zaden,...
Dierlijk vb kleine hagedissen, schildpadjes, kikkers,...

Voor roofdier zijn er twee definities.
De eerste is als 'een dier uit de orde van de zoogdieren dat voornamelijk vlees eet'
De tweede eerder als ' een jager' een predator

Het eerste geval zou ik dus zeggen neen
Het tweede geval... dat zou kunnen passen. Maar ik weet niet zeker in hoeverre een struisvogel echt gaat jagen naar zo'n kikkertje.
Jaagt hij echt actief (en dat denk ik eigenlijk niet ) dan is het een predator. Komt hij er per toeval op en eet die het dan ook op ( wat ik denk ) dan past deze definitie van roofdier ook niet bij deze grote vogels.
nounka