Groeien kamerplanten beter als er veel mensen is in de buurt zijn?

Stel je hebt twee kamerplanten, de een plaats je in een kamer waar nooit iemand komt en de ander in een ruimte waar vaak enkele mensen aanwezig zijn. Zou door de extra koolstofdioxide afkomstig van mensen beter groeien en bloeien, of maakt dat eigenlijk niets uit? Gegeven dat de overige omstandigheden hetzelfde zijn.

erotisi
9 jaar geleden
in: Biologie
Reddie
9 jaar geleden
Je kunt dat experiment toch zelf aangaan?
Waarom hier een vraag stellen, waar toch niemand het antwoord op weet, en waar allerlei speculaties en verschillende meningen op komen.
erotisi
9 jaar geleden
Misschien zijn er wel hele intelligente onderzoekers die de vraag al eens hebben onderzocht.
Antoni
9 jaar geleden
Reddie, bij goed wetenschappelijk onderzoek moet men de invloed van andere factoren dan de factoren die men onderzoekt, zo veel mogelijk uitsluiten. Dat is door een leek vrijwel onmogelijk te realiseren.
Cryofiel
9 jaar geleden
Als er mensen zijn, zijn ook de luchtstromen, de vochtigheidsgraden en de temperaturen verschillend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meer mensen, is meer CO2, dus bevorderlijk voor een plant. Maar dit is tot een bepaalde mate. Op zich een goede vraag.

Het beste antwoord

Een plant heeft koolstofdioxide nodig om te groeien dus als er op lange termijn meer mensen in 1 bepaalde kamer zijn dan zal die sneller groeien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat is waar!