Wat wordt er bedoeld met herplanting van hout/bio-afval?

De stelling is:

Hout/bio-afval is duurzaam als herplanting plaats vindt.

Wie kan mij dit uitleggen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Als je hout / plantenafval verbrandt dan komt er CO2 uit vrij. Dat wordt dus aan de atmosfeer toegevoegd en draagt bij aan het broeikaseffect.
Als je echter ergens evenveel gewas zaait/plant dan groeit het weer op tot volwassen bomen / planten. Tijdens die groei wordt juist CO2 opgenomen uit de lucht. Zo is het uiteindelijke effect op het CO2 gehalte in de atmosfeer nul.

Dat wordt ermee bedoeld.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. De uitgebreidste, daarom kies ik voor jouw antwoord.

Andere antwoorden (1)

Hier wordt het volgende mee bedoeld:
Je kunt bomen kappen en hier producten van maken, maar dan is het bos/ stuk natuur weg.

Maar je kunt ook voor elke boom die je kapt, een andere (jonge) boom ergens anders neerzetten.
Hierdoor heb je in feite de natuur niets tekort gedaan, dus ben je duurzaam bezig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!