Gedeeltelijk.
Wiki:
Cats can see some colors, and can tell the difference between red, blue and yellow lights, as well as between red and green lights.[3] Cats are able to distinguish between blues and violets better than between colours near the red end of the spectrum.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nederlandse wiki:
"Hun vermogen om kleuren te onderscheiden is zwak omdat ze meer staafjes dan kegeltjes in hun ogen hebben om in schemer goed te kunnen waarnemen."
dat is iets waar je noooooooit achter zult komen.....sommige mensen zeggen: wel.. andere niet en andere zeggen gedeeltelijk, als je geen kat bent zul dit niet weten..hoe wil je dit onderzoeken dan, mensen zeggen ''ja dat is weteschappelijk bewezen'' hoe dan? heb je het ervaren? nee sorry..hier is geen antwoord op..jaja kom maar met jullie thumbs down..ik heb wel gelijk ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De meeste zoogdieren zien voornamelijk in grijstinten. Vogels en vissen zien in meer kleuren. Vuistregel die ik vroeger bij biologie leerde is, dat hoe meer kleur er bij een diersoort voorkomt, hoe meer kleur ze kunnen onderscheiden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maak eens een kattenoog open en kijk wat voor kegeltjes je tegenkomt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk toch echt dat mijn kat dat niet leuk gaat vinden, dus als het jou om het even is doe ik het niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Soms zitten kattenogen op de weg geplakt, en daar heeft jouw kat dan weinig last van!
nee, katten zien - net als de meeste dieren - alleen grijstinten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hoe WEET je dat?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is heel moeilijk met absolute zekerheid te zeggen of een dier al dan niet kleurenblind is. We gaan er daarom vanuit dat het aanwezig zijn van zgn kegeltjescellen in het netvlies kleurgevoeligheid aangeeft, terwijl de veel lichtgevoeliger staafjescellen vooral dienen voor het zwart-wit zien bij minder sterk licht.
Als nachtdieren hebben katten een veel hoger percentage staafjescellen dan de mens. Als vruchteneters moeten primaten tenslotte het verschil tussen rijp en onrijp fruit goed kunnen zien.
Toch hebben katten wel degelijk kegelcellen en zien dus waarschijnlijk ook kleurverschillen.
Ik denk dat je hun visie moet vergelijken met een kleuren TV waarvan de kleuren bijna, maar net niet helemaal zijn weggedraaid. KL Dierenarts online
Dierenkliniek De Posten Drachten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
http://www.kattenplaza.nl/page/verzorging.php