Is het waar dat het gemiddelde mannelijke geslachtsorgaan laatste generaties kleiner wordt?

Dit is misschien een vreemde vraag, maar ik ben nieuwsgierig naar het antwoord en zo ja, hoe komt dit dan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.salon.com/2012/09/28/no_really_penises_are_not_shrinking/
Ritsuka
9 jaar geleden
Bron?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een cursus biologie die iets zegt van die aard..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En daarbij het gegeven dat wij dioxines binnenkrijgen waavran er sommige nogal hard op het vrouwelijke hormoon lijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
of de laatste generaties zijn niet snel meer tevreden...

Antwoorden (2)

Daar zijn geen aanwijzingen voor. Wel wordt de kwaliteit van het sperma slechter vanwege te warme en strakke slips .Er wordt aangeraden om boxershorts te dragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat lijkt inderdaad het geval te zijn, al is er niet heel veel studie naar gedaan. Onder invloed van milieufactoren, medicijngebruik en ons dieet , pesticiden (DDT) , pcb's en toegenomen gebruik van vruchtbaarheidsmiddelen en anticonceptiemiddelen in het milieu lijken afwijkingen aan de penis meer voor te komen, waaronder ook de microphallus. Ook aangeboren afwijkingen aan de penis zoals hypospadie (Waarbij de penis niet goed sluit en de plasbuis niet op het einde van de penis uitkomt maar ergens halverwege - tot zelfs een compleet gespleten penis, de ergste vorm) komen veel meer voor.

Wat ook in ras tempo is afgenomen / aan het afnemen is, is de menselijke vruchtbaarheid, en dan weer vooral bij mannen. Het aantal (goede) zaadcellen lijkt de afgelopen honderd jaar in rap tempo te zijn afgenomen. Dat ook bij vrouwen de vruchtbaarheid lijkt af te nemen heeft vooral te maken met het feit dat we op steeds latere leeftijd aan kinderen beginnen.

Nog een reden waarom de penis wat kleiner kan lijken te zijn geworden, is dat ook mannen de afgelopen jaren meer lichaamsvet zijn gaan krijgen - althans, in het westen. Dat kan de penis optisch verkleinen, omdat er dan een relatief groter deel in het lichaam zit. Maar dat is zomaar een constatering, ik geloof niet dat daar echt onderzoek naar is gedaan.