Wat zijn dat voor muisjes op mijn balkon?

de vloer van mijn balkon bestaat uit stoeptegels op rubberen dragers, en daaronder huist iedere winter een muizenfamlie.
de muisjes zijn veel lichter dan huismuizen, bijna beige, met een nog lichter buikje.
wat voor soort muis zou dit kunnen zijn?
(nee, geen balkonmuis ;))

Rieneke1
14 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen balkonmuis? Dan moet het de stoeptegel muis zijn :)
Rieneke1
14 jaar geleden
ja leuk he :))
ik voer ze graantjes en kattenbrokjes, dus die komen de winter goed door.
mijn katten zouden ze wel willen vangen, maar het lukt ze gelukkig niet :)

Het beste antwoord

Het is waarschijnlijk de bosmuis. Hij is licht van kleur met een witte buik. Hun leefgebied is groot, zelfs in gebouwen.

Kijk maar op deze site
http://www.wildzoekers.nl/uilenmuizen/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zullen veldmuizen zijn die het koud krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje voor de moeite, maar het is 'm niet.
"mijn" muisjes zijn veel lichter, en hebben een lange kale staart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kunnen ook dwergmuizen zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dwergmuis
dat zijn indd gewone veldmuisjes, die in de winter een bedekt plekje zoeken en daar een nest maakt,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ontsnapte gerbilfamilie misschien? Dit zijn erg lichte muisjes, je hebt ze in verschillende kleuren.