wat voor bacterien zitten er in een dier zijn mond?

ik wil graag weten wat voor bacteriën er in een dier hun mond zitten zoals bij een hond of een kat. en of dezen bacteriën gevaarlijk zijn voor anderen dieren, en bij welke temperatuur dezen dieren dood gaan . ik weet dat het best wel wat ragen is maar ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.5K
Ritsuka
9 jaar geleden
is heel verschillend per dier, vooral bij herbivoren en carnivoren is een zeer groot verschil
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar voor alle dieren, inclusief de mens, geldt dat het er teveel zijn om op te noemen. Namelijk honderden soorten.

Antwoorden (1)

Elk dier heeft een grote hoeveelheid bacteriën
in de mond, eigen bacteriën maar ook bacteriën
opgelopen door het likken aan vieze objecten.
Een aantal bacteriën die bij de hond zelf weinig
problemen geeft, kan voor de mens ziekmakend zijn.
Het merendeel van de ziektekiemen van dieren zijn niet overdraagbaar op de mens. Strelen en spelen met huisdieren is dus niet gevaarlijk. De meeste bacteriën zitten in de uitwerpselen van de dieren. Probeer direct kontact hiermee te vermijden. Dieren op de mond zoenen is wel af te raden. Honden en katten snuffelen vaak aan de uitwerpselen van andere dieren en eten ze soms zelfs op. Huisdieren gaan wassen om van hun bacteriën verlost te geraken heeft geen zin. De zeep tast hun beschermende vetlaag aan, waardoor bacteriën helemaal vrij spel krijgen.
fremar