Metaaldetector gaat af op specifieke plek op lichaam. Hoe kan dit ?

Op werk is er een standaart procedure voor het controleren van personeel met een metaaldetector voordat ze het pand mogen verlaten. Bij mij gaat die metaal detector altijd (niet meestal echt altijd) af op een bepaalde plek op mijn dijbeen. Ik ben nooit geopereert geweest en andere collega's hebben dit niet. Alleen ik, en op die specifieke plek alleen.

Heeft hier iemand misschien een verklaring voor ? Ik heb ook al gegoogeld helaas zonder resultaat. Ik snap er helemaal niks van hoe dit mogelijk is.

Moet ik mij laten onderzoeken door een arts omdat er misschien iets kan zitten wat er niet hoort ?

Toegevoegd na 4 minuten:
Excuses als ik een verkeerde categorie heb gekozen. Ik weet niet in welk straatje dit thuis hoort. Het is mijn eerste vraag op deze website en het is een serieuze vraag. Alvast bedankt :)

ps: ik zal morgen een foto maken van de metaal detector en er bij vermelden welk type en merk.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
4K

Het beste antwoord

De metalen die een metaaldetector kan detecteren zijn:
Goud Zilver Koper Lood Nikkel Tin Aluminium Brons Staal

Heb je een tatoe op die plek? Sommige (oudere nu zelfs verboden geloof ik) verven hebben stukjes metaal in zich,... dat zou voor het alarm kunnen zorgen.

Verder denk ik ook... heb je een prins Albertje? Zo'n piercing kan ook de reden zijn. En dat is vlakbij je dijbeen.

Aangezien ik aanneem dat je zelf wel al nagedacht zult hebben over : sleutelhangers, sleutels, muntjes, paperclips,... ga ik het daar niet over hebben.
En iets zeggen als 'te veel ijzer in je bloed' ga ik ook niet doen. Want dan zou dat ding overal op je lichaam moeten afgaan. Al is er een ziekte die ijzer opstapelt op bepaalde plaatsen in je lichaam. Hemochromatose : maar dan sla je het ijzer op in lever en andere organen.

Het enige waar ik verder aan kan denken is dat je misschien met een scherp punt van iets je stak en er een stukje is blijven zitten. Al vraag ik me af of je dat niet zou moeten voelen zitten.
nounka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor alle informatie!
Mijn niewsgierigheid is nu enorm wat het kan zijn.
Zowat alle mogelijke oorzaken heb je opgenoemd en alles hoort zo ver ik weet staalvrij te zijn. Volgende week ga ik een foto maken, ik dacht eerst dat er een logische verklaring voor was ivm bot dat word herkend als staal ofzo.. door z'n scanner.. i dont know :) Wanneer de uitslag binnen is laat ik het hier gelijk weten.