Welk insect is dit?

Gevonden in de keuken per toeval. Loopt zeer snel weg en is lichtschuw. Iets groter dan 1 centimeter met antennes op het hoofd. Reeds 5 exemplaren gedood bij het doorzoeken van keukenkasten ('s nachts). Bij het zoeken op internet kwam ik uit bij een Duitse kakkerlak of bruinband kakkerlak, maar de "vegas roach trap" en een kakkerlakkenlijmval (feromonenlokstof waarbij een kakkerlak aangetrokken zou worden en vast zit in de lijm) hebben nog geen resultaat opgeleverd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kakkerlak die geen zin heeft in seks.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is zeer zeker een kakkerlak.. Er zijn 4690 soorten kakkerlakken beschreven, waarvan er ongeveer twintig wel eens als plaag kunnen voorkomen(wikipedia). als ik u was zou ik schoonmaken 'tenminste' waar u bij kunt want alles wat blijft liggen is voor een kakkerlak een overleving, al hoewel ze een lange tijd zonder eten kunnen maar zeer zeker niet zonder water, want wat het verschil maakt als er geen eten is zoeken ze wel naar vocht/water en als er geen water + geen eten is sterft het het beestje het kan namelijk een week zonder water!
Als er geen eten is. Dat kakkerlakkenlijmval moet werken dicht bij gleuven en of in hoeken. Succes! Groet, nicoo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als u er ook van af wilt hahha.

Antwoorden (2)

Je geeft zelf het antwoord al, een kakkerlak. Mijn gok zou ook de Duitse kakkerlak zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hoeft geen gok te zijn. Ondanks de slechte foto heeft het aan de onderkant kenmerkende eigenschappen van een Duitse kakkerlak. Vindplaats en grootte klopt ook. Bij overlast een bestrijder in de arm nemen.
Het is idd een kakkerlak, al meteen te herkennen aan de enorme voelsprieten.

Dat die vallen niet werken heeft er misschien mee te maken dat ze genoeg andere plekjes hebben waar ze liever zitten.

Verder is het zo dat je er nooit maar 1 hebt, maar waarschijnlijk al wel een stuk of 100. Als je ze doodslaat scheiden ze bruine zooi uit dit zijn eitjes en die verspreid je heel snel weer door huis.

Zelf bestrijden is een kansloze zaak. Huur daar een bedrijf voor in.

http://www.kakkerlakkenbestrijden.com/kakkerlak/kakkerlakken-zelf-bestrijden/
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/38060-kakkerlakken-in-huis-wat-nu.html