Kan ik zonder beschadigingen een pop (rups) van het raam verwijderen?

Op het raam vastgeplakt is een rups bezig te verpoppen. Ik ben bang dat de regen het wegspoelt of dat de katten het weghalen. Kan ik de pop verwijderen en veilig binnen bewaren? Of is dat slecht voor de pop?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon lekker laten zitten. Die dingen kunnen uitstekend tegen regen, in de vrije natuur regent het net zo vaak als in de stad. Zolang die pop stil hangt (en daar zijn ze heel goed in!) zal de kat er geen interesse in hebben, zeker niet als ie niet echt binnen bereik hangt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat hangt deze dus wel, en heel af en toe zit er een schokkende beweging in.

Antwoorden (1)

Ja, neem een scherp plamuurmes en een lege jampot. Hou de jampot onder de pop en schraap deze van het raam. Verder in de deksel gaatjes prikken voor het raam zetten en wachten.