Bestaat er een ziekte waardoor je op een zombie gaat lijken?

En ook zombie gedrag gaat vertonen. Niet het feit dat je al dood bent maar wel langzaam gaat aftakelen. Je gaat er heel eng uitzien, je gaat bloed en overgeefsel hoesten. En je kan niet meer normaal praten, denken en gedragen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.4K

Het beste antwoord

Vroeger, door de pest gingen mensen er vreselijk uitzien.

Ik weet niet of ze zombie-gedrag vertoonden, want zombie's bestaan niet, dus dat weet niemand.

Maar door de koortsen en hoofdpijnen en de aangetaste lymfeklieren en abcesvorming en builen zo groot als sinasappels en aantasting van de longen,
zullen de mensen die er aan leden zich niet echt "levendig" gevoeld hebben.
De symptomen van de longpest komen overeen met die van een extreem zware longontsteking, waarbij ook bloed wordt opgehoest.
Dan praat en denk je echt niet meer normaal.

PS
De pest is nog niet helemaal uitgeroeid maar is bij tijdige diagnose wel met antibiotica te behandelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, hoewel...één ziekte? Als ik bij mijn schoonmoeder in het verzorgingshuis rondkijk, zie ik sommige bewoners, die er inderdaad als zombies, of levende skeletten uitzien.
Vereenzaming, parkinson, zelfverwaarlozing, kanker, het zijn factoren die tot zulke situaties kunnen leiden.
jc54
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moest even kuchen bij de opsomming, hoe pijnlijk kan het zijn, als je in een verzorgingstehuis zelfverwaarlozing op kan merken ;-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En toch gebeurd het Oblomov
jc54
14 jaar geleden
Meestal komt eerst die zelfverwaarlozing, en daarna het verzorgingstehuis...........
Als je opgepeuzeld wordt door een streptokokken bacterie.
Mijn buurman had dit, en moest zeer snel behandeld worden, anders werd zijn lichaam van binnen uit opgepeuzeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hondsdolheid. Als je niet wordt behandeld kan je behoorlijk ziek worden. Uiteindelijk zelfs overlijden. Maar dat vroeg je niet. Hier, een hele pagina over hondsdolheid