Wat voor insect is dit?

Dit insect liep door ons huis. Nooit eerder gezien. Was aparte manier van lopen. Niet erg snel.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.3K
Rieneke1
9 jaar geleden
een snuitkever.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt op een van de variaties van de snuittor http://www.eis-nederland.nl/snuittorren.html
Amadea
9 jaar geleden
Hij komt, zoals ie eruit ziet, niet voor in http://www.soortenbank.nl/hoofdgroepen.php?groep=Kevers+en+torren
Het lijkt of hij eigenlijk zwart is, maar iets of iemand 'm een witte jas aangedaan heeft. Ik ben benieuwd of Viridiflavus kan vertellen wat het is!

Het beste antwoord

Op grond van de reacties zou ik zeggen Bothynoderes affinis ofwel witte snuitkever.
Het is heeft de vorm van een snuitkever, maar welke is de vraag.
De foto's van de Bothynoderes affinis geven een wit met zwarte lijf, dus misschien is dit een larf van een snuitkever.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Gezien de vorm van de voelsprieten is het geen Bothynoderes affinis.