Hebben katten een afkeer van radiogolven?

om 1u 's nachts stipt raakt mijn kat enkele seconden in paniek door het gelijkstellen vanuit Frankfurt van mijn radiogestuurde wekker.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Het radiosignaal uit Frankfurt kan het niet zijn, dat gaat 24 u per dag non-stop door.
Het is een voortdurende draaggolf van 77,5 kHz die elke seconde even 70% verzwakt.
Het is dus waarschijnlijker dat de wekker zelf iets ongewoons doet of geluid maakt als hij om 1 uur 's-nachts even kort de DCF 77 ontvanger inschakelt.....