Wie heeft het verzonnen; paaseieren te verstoppen en te zoeken en waarom?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
1K

Antwoorden (5)

de paashaas natuurlijk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
maar even serieus, kijk eens bij onderstaande brom http://nl.wikipedia.org/wiki/Paasei
De paashaas en waarom?
simpel als je eieren zoekt ga je niet achter de (paas)haas aan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vroeger waren boeren gewend om met Pasen eieren in de akkers te begraven om vruchtbaarheid over hun akkers af te dwingen. Dit is waarschijnlijk de voorloper van het verstoppen van de eieren.

zie link voor meer informatie over herkomst van de paashaas ed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vader en moeder om de kinderen even bezig te houden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het is voor het grootste deel (tenminste nu) een commercieel gebeure geworden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat heeft toch niet te maken met de vraag? Weer een typische reactie, alleen om het reageren.