waarom roepen roofvogels zo waarschuwen ze toch zo hun prooi?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wie kan mijn vraag oplossen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bedoel je met roepen?

Antwoorden (2)

Het is niet om te waarschuwen, maar om de prooi te laten schrikken, zodat ze gaan bewegen en dus beter zichtbaar worden.
jc54
9 jaar geleden
Ze hebben veel roepen als sociale interactie, maar op jet moment dat ze werkelijk aan het jagen zijn, dan zijn ze wel stil. Bij het voeren van de jongen is het een heel kabaal van opwinding en ook haviksnesten waar wordt gebroed kun je wel vinden als je de roep van de vogels kent. Jagen doen ze meestal een stukje verder van het nest en zonder eerst hun komst aan te kondigen. Je hoort ze overigens ook wel vaak roepen tijdens de trek als ze met een groepje boven in een thermiekbel cirkelen.