Waar leven meer vissen : in de tropen of in de Noordelijke zeeën. En in welke van die twee streken zitten de meeste SOORTEN vis ?

En hoe is het verschil te verklaren tussen aantallen soorten en hoeveelheid vissen die rondzwemmen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Antwoorden (3)

Deze vraag kun je niet met zekerheid beantwoorden...
In de Noordelijke (diep)zeeën zijn nog vele soorten niet bekend, daar is dat namelijk moeilijk te onderzoeken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De grootste variateit van vissen is te vinden op de koraalriffen omdat dit de kraamkamers van de zeeen zijn ,de grootste hoeveelheid vis zit tussen kop en staart .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een databank van meer dan 36 000 soorten vissen, die je op allerlei manieren gerangschikt kunt terug vinden
ook op leef omgeving ( habitat)

de moeite waard om daar eens even rond te snuffelen