Welk insect is dit?

Hallo allemaal,

Ik heb iedere dag een stuk of 4 van deze beestjes op mijn slaapkamer. Ze kunnen ook vliegen, zijn ongeveer een millimeter breed (als ze op het plafond zitten) en een paar millimeter lang. Weet iemand wat voor een beestjes dit zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.3K
Rieneke1
9 jaar geleden
Het lijkt een bruine huismot.
Cryofiel
9 jaar geleden
Die zitten hier ook. Al jaren. Met enige regelmaat zie ik er eentje zitten of vliegen. Het worden er niet meer en het worden er niet minder. Ik mep ze dood als ik de kans krijg, maar verder bestrijd ik ze niet actief.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik denk meer aan een soort motje dan aan een zilvervisje. Als je hem doodslaat, laat hij dan een poederige veeg achter? Wij hadden die motjes een keer in "vers-geschept" konijnenvoer. Maanden geduurd voordat we er af waren. Iedere dag hadden we een paar nieuwe. Kennissen van mij hebben ze ook, in 1 kamer. Maar waar vandaan en hoe je er af komt weten zij ook niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk ook dat het een motvlinder is !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet hoe dit diertje heet, maar ik had ze ook op mijn kamer en bij mij konden ze geen kwaad en gingen ze vanzelf weer weg.

Antwoorden (2)

zijn ze licht of donkerbruin het zou een horzel kunnen zijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De foto is inderdaad wat onduidelijk, maar het lijkt mij de gewone mot;