Hoe lang duurt het paringsseizoen bij baardagamen?

Ik heb al langere tijd baardagamen. Nu heb ik vorig jaar een jong koppel aangeschaft alleen was het de bedoeling dat het 2 vrouwtjes zijn maar het is dus een man en een vrouw. Nu is dit op zich geen probleem maar de man zit nu al 3 dagen achter het vrouwtje aan. Het is hem al een paar keer gelukt om te paren met haar alleen hij gaat gewoon door. De vrouw knikt ook met haar kop dus laat het wel toe alleen nu vraag ik mij af hoe vaak het mannetje er nog op probeert te springen? Hij rent namelijk als een gek door die bak heen en als ik het vrouwtje er uit haal word hij al helemaal wild. Moet ik ze uit elkaar zetten of nog een paar dagen wachten? Heb namelijk maar 1 terrarium..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
2K

Antwoorden (1)

De paartijd duurt 3 a 4 weken.
Om het vrouwtje wat rust te gunnen is het beter ze nu even gescheiden te houden: maar laat het vrouwtje in haar territorium en zet het mannetje even apart.
Als je ze later weer bij elkaar zet, dan kan het mannetje wel weer even vervelend doen, maar dit is van korte duur, alleen maar om even te laten zien dat hij de baas is.
Rieneke1
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Graag gedaan hoor, ik vind vragen over dieren altijd interessant, en zo leer ik ook weer wat :)