Kan een klein of een groot dier het best overleven in de woestijn?

En waarom is dat zo?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Of een dier klein of groot is maakt niet zoveel uit om te kunnen overleven in de woestijn. Je zal er dus zowel grote als kleine dieren vinden.

De dieren die wel goed kunnen overleven in de woestijn zijn:
- dieren die weinig of geen water drinken.
- of dieren die ontwikkeld zijn om ochtenddauw op te vangen.
- of dieren die water uit moeilijk bereikbare plaatsen kunnen halen (olifanten met een slurf)
- dieren die goed tegen de warmte kunnen overdag maar ook goed tegen de extreme kou 's nachts (dieren met een dikke pels, bleke kleur en vaak grote oren).
- dieren die zich in de woestijn goed kunnen camoufleren (opnieuw bleke kleur)

En zowel grote (dromedarissen, olifanten, antilopen) als kleine (hagedissen, insecten, vossen) dieren hebben zich deze eigenschappen eigen gemaakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Goed antwoord, +

Andere antwoorden (1)

Er leven niet veel grote dieren in de woestijn. Kleine dieren als spinnen en slangen zijn er meer, omdat zij ook ondergronds kunnen gaan en tussen rotsen. Daarnaast hebben zij minder water nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
en kamelen/ dromedarissen dan?