wat is de naam van de stof, waarmee insecten de eieren vast maken aan bladeren?

De Cacopsylla pyricola legt zijn eitjes op bladeren. Graag wil ik de naam van deze stof weten. En een middel om deze stof op te lossen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Lastig. De meeste insecten gebruiken zijde, slijm of een combinatie daarvan. Vaak is dit goed op te lossen met chloor (voor op je huis bijv.) of een natuurvriendelijke oplossing: azijn.

Om ze weg te houden kan je misschien olie gebruiken zoals in de link bij spinnen wordt gebruikt.