Hoeveel mensen maken ijsberen elk jaar dood?

Ik hwb h ier een bron: http://plazilla.com/page/4295051260/de-top-10-van-dodelijkste-dieren-ter-wereld die zegt dat het er honderden per jaar zijn, maar daar durf ik ernstig aan te twijfelen. Want ijsberen leven op de noordpool, en zoveel mensen leven er daar toch niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
3.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze landen hebben wetgeving in zake ijsberen: Rusland
Groenland
Canada
V.S. http://en.wikipedia.org/wiki/Polar_bear#Contemporary_regulations Dus daar zullen ze ook wel rondzwerven.
jc54
10 jaar geleden
Dat zal dan wel de oorzaak zijn waarom er niet zo veel mensen (meer) op de noordpool wonen.
Reddie
10 jaar geleden
@jc54 , geen mensen op de noordpool vanwege de ijsberen?
Wat dacht je van de kou en het gebrek aan voedsel?
ItisILeClerc
10 jaar geleden
lol @ jc54
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie de humor wel van jc54 in
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Komt natuurlijk door het misverstand, dat die beren ijs eten. Veel mensen denken dan: IJs genoeg, dus mij laten ze wel met rust.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nooit van dat misverstand gehoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mensen doden ijsberen?
ijsberen doden mensen? Wat is precies de vraag?

Het beste antwoord

dit is niet geweten:De ijsbeer is een van de weinige diersoorten die doelbewust op mensen jaagt. Gelukkig komen er niet vaak mensen in aanraking met de ijsbeer, omdat deze veelal op de Noordpool leeft in extreme weeromstandigheden. De ijsbeer is perfect aangepast op zijn leefomgeving en kan prima overleven in de kou. Zijn normale voedsel bestaat voornamelijk uit zeehonden.

Echter, als een ijsbeer langere tijd niet gegeten heeft en hongerig is, zal deze mensen die in de buurt komen aanvallen of op zoek gaan naar mensen. Zo kan het voorkomen dat ijsberen in steden terecht komen en aangezien ze niet bang zijn voor mensen zullen ze ongetwijfeld aanvallen met een dodelijke precisie. Hoeveel slachtoffers er precies zijn is niet bekend.
fremar