Welke voedingsstoffen heeft een schimmel nodig om te groeien?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
1.9K
Amadea
10 jaar geleden
Welke soort schimmel bedoel je dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We zijn op zoek naar een schimmel die op een schimmel kan groeien, we vermoeden dat dit niet kan omdat nieuwe schimmels ontstaan door sporen enzo. Maar nu willen we weten of de voeding die een schimmel nodig heeft in een schimmel zelf zit. De schimmel die we in ons onderzoek willen gebruiken is de 'gewone schimmel' champignon. Dus de voeding die een champignon nodig heeft is het belangrijkste. Maar informatie over andere schimmels is ook gewenst. We hoeven niet perse getallen te weten maar meer de stoffen.

Antwoorden (1)

Een schimmel heeft vooral suikers nodig. Waar ze deze suikers uithalen ligt aan het soort schimmel.
Zo zit er op brood een andere soort dan op fruit.
Naast de voedingsstoffen hebben ze ook vocht nodig en het liefst een lekker temperatuurtje. Al is die laatste niet het belangrijkste gezien de toestand van veel koelkasten :P

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schimmels