Wat gebeurt er met de vondst van menselijke botten die al jaren oud zijn ? Worden deze altijd naar het NFI gebracht?

Toegevoegd na 3 minuten:
Of wordt er bijvoorbeeld ter plekke onderzocht hoe oud de beenderen zijn?

Toegevoegd na 5 minuten:
Of zijn er meerdere iinstituten in Nederland die onderzoek kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Meestal wel. Het ligt er aan hoe oud de botten zijn. Als we het hebben over prehistorische beenderen van onze voorouders wordt er in het archeologisch onderzoeksinstituut in Groningen m.b.v de halfwaardetijd de hoeveelheid isotoop in de beenderen berekent. Als we spreken over recentere beenderen gaan ze (meestal) naar het NFI.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!