Wat voor een prachtige vlinder of mot was dit?

Ik vond hem (dood helaas) bij de deur vanavond.
Anders had ik hem wel vrij gelaten.
Maar ik heb er nooit eerder 1 gezien hij was echt prachtig.

Picture for question
10 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Het beste antwoord

Jacobsvlinder, heeft rupsen op Jacobskruiskruid die de gifstoffen van de plant opslaan, waardoor de latere vlinder oneetbaar wordt. Het Jacobskruiskruid wordt als een grote plaag gezien omdat het hooi en gras in veel bermen en weides ongeschikt wordt als veevoer.

De st Jansvlinder lijkt er veel op, maar daar is het nu nog iets te vroeg voor en hij heeft een ander vlekkenpatroon (niet de twee rode vlekken aan het eind van de vleugels.