Wie weet wat voor slang dit is?

Deze slang zagen we in Normandië vlak bij Cherbourg en vlak bij zee. Weet iemand wat voor soort dit is?

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja het was in augustus, het is geen recente foto dus.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
2.5K

Het beste antwoord

Het lijkt erop dat het een hazelworm is.
Deze komen in bijna heel Europa voor.

Toegevoegd na 11 minuten:
De kleur mag dan wel anders zijn, maar dat hoeft niet te betekenen dat het niet bij dezelfde familie hoort.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je een plaatje dan met die streep, want het plaatje op wiki lijkt er niet op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zie toevoeging
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die slang lijkt me toch iets te breed voor een hazelworm te zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom een minnetje op mijn antwoord, als deze hetzelfde is als het antwoord hieronder?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk door je foto? Die lijkt er namelijk niet op en die andere wel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
plusje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt. Toch nog iets waardering, haha
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toch maar gewoon het beste antwoord ook al is het een jonge hazelworm en had je het plaatje kunnen geven wat als tweede stond. Jij kwam als eerste met de goede naam en daarom dus het beste antwoord.

Andere antwoorden (1)

Het zou om een jonge hazelworm kunnen gaan(hazelworm juveniel):
http://www.ravon.nl/Fotos/tabid/224/galleryType/SlideShow/ItemID/2948/AlbumID/28/Default.aspx
fremar
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt, als je op deze pagina iets naar beneden scrolt: http://www.herpsafari.nl/herping-around-the-corner/2009/ Kom je een afbeelding tegen, daar heeft de slang dezelfde streep, maar is iets groener (zoals op de foto van Pelle) De schrijver heeft het over een jonkie.