Er bestaan erg veel coniferen, die onderling allemaal verschillen.
Er zijn wel een paar richtlijnen.
Een spar heeft maar een naaldje bij elkaar.
Een den heeft er meestal twee (of meer) bij elkaar in een bosje.
Een Ceder heeft een heel bosje kleine naaldjes bij elkaar in een stervorm, die eigenlijk een heel klein takje vormen.
De meest bekende Ceder is de Cedrus atlantica glauca, de atlas ceder, vooral bij deze blauwkleurige ceder kan je de stervormige naaldjes heel goed zien en kan je geen vergissing maken met sparren en dennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eddijst, om 12 uur beantwoord ik je mail!

Andere antwoorden (2)

Om de diverse soorten en ondersoorten dennen, sparren en andere coniferen uit elkaar te houden en te determineren, is wel enige kennis van zaken vereist.
Er zijn zoveel variaties, die onderling weer andere kenmerken hebben, dat deze vraag niet 1,2,3 te beantwoorden is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook onderstaande link.
jc54
14 jaar geleden
Aan de vruchten kent men de boom, (is een spreekwoord).
De ceder heeft van die keiharde smalle kegeltjes als vruchten.