Iedereen heeft al een boel goeie middeltjes benoemd. Maar wil je niet onthouden van een ander goedje wat bij mij fantastisch werkt. Namelijk een bakje met Cola en beetje afwasmiddel erin. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het voorkomen van een fruitvliegjesplaag is beter dan genezen

■Zorg dat er geen afwas staat en droog na het afwassen alles gelijk af.
■Houd de keuken schoon en droog.
■Bewaar fruit en groente in een goed afgesloten bak of kast.
■Spoel bier- en wijnflessen goed om.
■Zorg voor een goed gesloten vuilnisbak.

Als ze er eenmaal een fruitvliegjesplaag hebt:
■Ga op zoek naar hetgene waar de fruitvliegjes op afkomen, verwijder de bron en maak de plek goed schoon. Fruitvliegjes zien en ruiken meer dan wij!
■Tocht het huis flink door.
■Stofzuig goed en vaak om eitjes en larven te verwijderen.
■Maak een fruitvliegjesval door een laagje wijn, een beetje azijn of een stukje banaan in een potje te doen en hier huishoudfolie overheen te spannen, prik met een tandenstoker wat gaatjes is het folie. Resultaat: de vliegjes gaan op het feestmaal af en kunnen er niet meer uit
Bronnen:

* huis-en-tuin.infonu.nl/diversen/23238-fruitvliegje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zet een schoteltje cointreau neer; de vliegjes komen hier op af en verdrinken vervolgens.
eventueel kan je er zelf eentje nemen op de goede afloop ;)
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Proost! +
Je keuken goed schoonhouden en de vuilnis vaak buiten zetten. Zeker als er veel etensresten inzitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Last van fruitvliegjes in huis? maak een val. b.v. door een plastic zak met wat fruitschillen zo neer te leggen dat die de volgende dag meteen afgesloten en naar buiten gebracht kan worden.

Als je last hebt van fruitvliegjes zet je gewoon een kopje met een scheutje azijn neer met daarin een paar druppels afwasmiddel. Werkt binnen enkele uren.

Deze tip komt van iemand uit de Horeca (zij gebruikt het bij de bar in de zomer). Vul een glaasje voor de helft met appelsap en de andere helft met azijn. Klein scheutje afwasmiddel erbij en je kunt er bijna bij blijven staan om de eerste fruitvliegjes te zien sneuvelen.

Zet een lege wijnfles neer met een bodempje rode wijn erin. Het zijn ware alcoholisten, dus binnen de kortste keren zitten er heleboel vliegjes in de fles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je last hebt van fruitvliegjes zet dan een paar bakjes met port in de kamer. Ik heb alles al geprobeerd en dit werkt echt.
Ze komen er massaal op af en ze verdrinken erin.