is soeppoeder gezond zonder water

ik eet elk uur een lepel droge soeppoeder zonder water

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom in vredesnaam?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Skusme,dat is toch duidelijk,dat scheelt water!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enne, verder heeft U geen problemen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kortom: Een heerlijk tussendoortje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En nu ga ik eerst fijn een hap nescafe koffiepoeder nemen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb ik nog wel een lepeltje en een suikerklontje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het scheelt weer een kopje afwassen!

Antwoorden (3)

het lijkt me vrij zout, en daarom niet zo gezond.
als je er flink water bij drinkt kan het wel, maar ieder uur....ik zou proberen wat te minderen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Nee, op die manier krijg je veel te veel zout binnen, en dan ook nog zonder het voordeel van toegevoegd vocht (zoals in echte soep).

Je kunt een te hoge bloeddruk krijgen als je te veel zout binnenkrijgt. Bovendien is het slecht voor je nieren (omdat je vochthuishouding ontregeld raakt) en kan het zorgen voor botontkalking (het heeft invloed op het opnemen/vasthouden van calcium).

De gemiddelde Nederlander krijgt eigenlijk al 30 à 40% meer zout binnen dan gezond is, jij moet daar het zout uit je soeppoeder nog bij optellen. Niet zo goed dus.

Ik zou even op de verpakking van je soeppoeder kijken en uitrekenen hoeveel zout je binnenkrijgt.

Onthoud daarbij: voor je gezondheid mag je dagelijks maximaal 2,4 gram natrium (dat staat gelijk aan 6 gram natriumchloride ofwel keukenzout) binnenkrijgen.

Als je naast het soeppoeder normaal (zoals een gemiddelde Nederlander) eet, krijg je waarschijnlijk sowieso al 9 à 10 gram natriumchloride (3,6-4,0 gram natrium) binnen, nog afgezien van je lepels poeder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, soeppoeder is met water meestal al te zout... laat staan zonder. Als je geen instant Unox-nieren wilt, zou ik er toch water aan toevoegen.