welke opleidingen heb je nodig om medisch moleculair microbioloog te worden?

De titel spreekt voor zich,

Welke opleidingen/cursussen moet je hebben om jezelf medisch moleculair microbioloog te nomen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
1.2K

Het beste antwoord

Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Moleculair_Bioloog vind je onderstaande informatie over de opleidingen tot Moleculair Bioloog. Helaas staat het beroep van Medisch Moleculair Bioloog niet op die website. Ik ga er van uit dat de Medisch Moleculair Bioloog een vergelijkbare opleiding nodig heeft.

"Opleidingen tot moleculair Bioloog

Om Moleculair Bioloog te worden moet je een WO opleiding volgen als (Chemische) Biologie of eventueel Scheikunde, welke in totaal vier jaar duurt. Moleculair Biologen kunnen aan een promotieonderzoek werken, maar ook na het opdoen van de nodige werkervaring een meer leidinggevende positie krijgen."

Zie ook: http://www.nationaleberoepengids.nl/beroep/search?beroep=&q=medisch+moleculair+bioloog en http://www.nationaleberoepengids.nl/Moleculair_wetenschapper

Op de laatstgenoemde website vind je deze informatie:

"Opleidingen tot moleculair wetenschapper

De Moleculair wetenschapper heeft meestal een opleiding in de richting van natuurkunde, scheikunde, biologie en wiskunde gevolgd. De bachelor Moleculaire Levenswetenschappen is bij uitstek geschikt. Deze richt zich op alle aspecten en bereidt de Moleculair wetenschapper voor op de uiteindelijk werkzaamheden. Voor de functie van Moleculair wetenschapper is een universitaire opleiding vaak wel een vereiste."
Antoni