Wat afhankelijk van de temperaturen en eventuele windkracht,normaal gezien in November.
fremar
10 jaar geleden
Het moment van het laten vallen van het blad, is afhankelijk van het weer van de afgelopen zomer en herfst, van de leeftijd van de boom, van de grondwaterstand,van de conditie van de boom en zelfs of er wel of geen lantarenpaal naast staat!
Iepenbomen met een zeer slechte conditie, laten hun blad wel een maand eerder vallen dan een optimaal gezonde boom.
Maar normaal gesproken moet het ongeveer nu vallen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn nogal wat verschillende soorten iepen, die onderling wat eerder of juist wat later hun blad laten vallen.