Adem je nicotine uit als je een vaporizer gebruikt?

Bij een vaporizer inhaleer je nicotine en waterdamp, de waterdamp adem je ook weer uit, maar als nicotine in deze waterdamp zit, kan ik me niet voorstellen dat alle nicotine in je longen achterblijft, het zal gezondere lucht zijn wat je uitademt, maar bevat het nicotine?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een vaporizer wordt vooral gebruikt om te kunnen genieten van THC en andere werkzame bestanddelen uit cannabis en andere kruiden, maar zonder teer en nicotine die men normaal binnenkrijgt door te roken.

Het beste antwoord

Omdat nicotine een alkaloid is , lost het heel goed op in water. Het zal dus goeddeels in de longen opgenomen worden en hooguit deels in de uitgeademde waterdamp kunnen zitten , wat een fractie is van het totaalvolume uitgeademde lucht.
Wat je uitademt zou enig nicotine bevatten maar het ligt waarschijnlijk ver onder een niveau die voor een ander schadelijk is.
Rookgassen die uitgeademd worden en teer die in kleding neerslaat en geroken wordt, bevat ook zeer weinig nicotine, om de bovenbeschreven reden.