Er zijn mensen die niet kunnen zien, niet kunnen praten en niet kunnen horen. Zijn er ook mensen die niet kunnen ruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Er bestaan inderdaad mensen die niet of slecht kunnen ruiken. In Nederland zijn dit tussen de 250.000 en 300.00 mensen.

Het verliezen van het reukvermogen kan diverse oorzaken hebben. Dit kunnen zijn:

Aangeboren afwijking
Veroorzaakt door een klap
Veroorzaakt door een ongeluk
Veroorzaakt door een tumor in de hersenen
Een virusinfectie
Verbranding door chemische middelen

In de laatste 5 gevallen zijn de reukzenuwen beschadigd geraakt.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, die zijn er ook. Net zoals dat je mensen hebt die niet kunnen proeven of kunnen voelen.