welke spinnensoort heb ik gefotografeerd?

Binnenshuis gevonden, groter dan een 2 euromunt. Normaal ben ik niet zo gauw bang maar deze was echt creepy haha. Wie weet welke soort dit is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Foto?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Foto zit er nu bij maar is te klein?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie een foto hoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat is Fred! of Frits, ik haal die 2 altijd door elkaar :p
kwamen vorige herfst heel gemoedelijk met zijn tweeën door mijn huis gewandeld; ik heb ze maar een naam gegeven, omdat ze ietsje te indrukwekkend waren om aan voorbij te gaan...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha grappig. Ik noem hem altijd Herman! dacht dat ik de enige was
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij mist een poot!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
scherp opgemerkt was me zelf nog niet opgevallen haha misschine ergens tussen gezeten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Merk en model onbekend, maar wel een fraai exemplaar!
Die missende poot is waarschijnlijk in de kaken van een moordzuchtige paringspartner achter gebleven.

Het beste antwoord

mogelijks deze:De grijze huisspin (Tegenaria domestica) behoort tot de familie trechterspinnen (Agelenidae) en is nauw verwant aan de veldtrechterspin (Tegenaria agrestis). Hoewel de beet van de huisspin pijnlijk kan zijn, zijn de dieren zelden agressief.
fremar
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het zou de Tegenaria gigantea kunnen zijn, ik neem aan dat je hem binnen vond? Nederlandse naam: Trechterspin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
:-)