Hoe vang ik een hele grote spin?

Ik ben echt al de dood voor grote spinnen en elke keer als ik alleen thuis ben komt deze super grote spin uit de gordijnen gekropen en trippelt vlak voor me langs naar de keuken.
Het lijf is ongeveer 1,5 cm breed en 3 cm langen met zn poten er bij is hij wel 7 cm lang.
Ik had al opgezocht hoe ik dit beest het beste kan vangen maar de methode met een glas en papier werkt niet zo goed als hij heel snel het gordijn weer in sprint.
Dus heeft iemand nog een idee om dat mega grote beest te vangen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
4.8K
ronron1212
10 jaar geleden
Neem de stofzuiger
Cryofiel
10 jaar geleden
Als het met een glas niet gaat, neem je een bloemenvaas. Of een huishoudemmer. Of je gebruikt gewoon het glas, maar je zet het glas op het gordijn. Als je wat aandrukt, druk je met het glas het gordijn tegen het raam aan, en dan kan die spin er echt niet meer uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.infotalia.com/nld/wonen/huishouden/woonkamer/woonkamer_detail.asp?id=1063

Het beste antwoord

Je neemt een nylon kous, die doe je in de buis van je stofzuiger en dan zet je hem met een elastiekje over de.mond heen.
Je zet de stofzuiger aan en de kous word naar binnen gezogen maar de stofzuiger werkt zo nog prima.
Je zuigt de spin op de rolt het elastiekje mét kous van de stofzuigerstang.
Nu heb je een kous met daarin een spin.
Die neem je mee naar buiten, de kamer van je zus of naar school. ( verzin wat origineels zou ik zeggen....)
daar leg je hem neer en knipt hem open.
één stap naar achter en een dankbare spin huppelt naar buiten en jij bent van hem verlost.
Nu wat gaan verzinnen tegen de vliegen en muggen die hij voor je opvrat.
(-:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik weet niet of je een hond hebt of een kat, maar als ik mijn hond een spin laat zien eet ze hem meestal op. Misschien is dit een optie voor je?

Toegevoegd na 30 minuten:
als dat niet werkt kun je een elektrische vliegenvanger proberen... Dan maak je hem alleen wel dood, ik weet niet of je dat wilt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had mijn hond er inderdaad op af gestuurd maar ze deed er niks tegen.. Toch bedankt ;)
Een spin vang je met de stofzuiger. Wil je de spin niet doodmaken, dan ledig je buiten de stofzak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik gebruik ook de stofzuiger, ik heb ook de pest aan die beesten. Helaas blijven ze wel leven in de stofzak en kunnen ze eruit kruipen, ik doe dus altijd een prop in de slang, de volgende keer dat ik de stofzuiger weer gebruik doe ik hem eerst aan, en ik zorg dat de prop klein genoeg is, om opgezogen te worden, zonder dat de slang verstopt raakt.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Was ik vergeten +
Koop zo'n vlindernetje bij Xenos, Action of zo'n soort winkel. Gewoon zo'n bamboestokje met een netje aan een gebogen ijzerdraadje.
Het netje doe je over de spin en je schuift het ijzerdraadje tegen hem aan. Dan gaat hij lopen. Misschien vanzelf het netje is, of anders moet je nog even schuiven.

Toegevoegd na 48 seconden:
Zet het netje met spin buiten