Kunnen vissen ook hoogtevrees hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alleen vliegende vissen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zouden vissen nu een hoogtevrees hebben?

Antwoorden (4)

Vissen zijn dieren (anders dan mensen... Homosapiens). Die hebben een ander soort hersenen, een die minder goed taalvaardig is ontwikkeld dan die van de mens. Hierdoor kunnen zij geen dingen ervaren zoals 'Hoogte' of 'Vrees' zoals wij mensen doen.

Dus het antwoord is:
Nee.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wij mensen zijn bewust van het feit dat we doodgaan. Daardoor zijn wij anders 'bang' dan hen (de dieren) die dat niet hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom durft mijn hond niet over hoge. Bruggen maar wel over lage..
Waarom zouden vissen hoogtevrees hebben, ze kunnen in de natuur immers niet de hoogte is dus ik denk dat ze daar ook geen gevoel voor hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In zekere zin moeten er vissen zijn die hoogte moeten vrezen.
Vissen die op grote diepte leven, kunnen namelijk door het grote drukverschil niet naar boven. En zullen dus ongetwijfeld een mechanisme hebben die ze waarschuwd voor dat hoogte gevaar.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uw redenering klopt niet helemaal.
Heel wat vissen komen 's nachts uit de diepzee naar het oppervlak om zich te voeden. Ook zijn er die kilometers diep duiken om voedsel te zoeken. Zij passen zich aan drukverschillen aan. Deze vraag gaat echter over hoogtevrees, en heeft geen enkel invloed op zeedieren. Eigenlijk mocht de vraag niet eens bestaan. Betekenis hoogtevrees: http://www.encyclo.nl/begrip/Hoogtevrees
Hallo Whatevema, vissen kunnen geen hoogtevrees hebben .
Wij mensen hebben
hoogtevrees omdat we bang zijn ergens af te vallen of dat een leuning afbreekt of zo
Maar een vis kan niet vallen ,du ook geen hogtevrees.
mvrgr;goldpixel
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Je kunt IN het water niet vallen was ook mijn reactie. Plus.