Wat is dit voor een hele kleine insect ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen vleugeltjes, hij zat op me nagel, nu krijg ik overal jeuk omdat ik eraan denk, haha.
Amadea
10 jaar geleden
Heb je een hond of kat in huis, Rood?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vogels

Antwoorden (2)

Ik denk een huisstofmijt.
Reddie
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Krijg nu al jeuk, ik bekeek op Google > Afbeeldingen maar die wat u bedoelt zien er anders uit
Reddie
10 jaar geleden
Het is even (aan het idee) wennen, maar huisstofmijten lopen zeer waarschijnlijk bij honderden of duizenden in je huis rond.
Absoluut onschadelijk, behalve als je allergisch bent voor hun poep.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O haha duizende... Bedankt
Reddie
10 jaar geleden
@CaatPeeters , een huisstofmijt is zo'n 0,3 mm lang. Dat is zeer goed met het blote oog te zien. In elk geval met de mijne.
Het is een roofmijt, uit de familie Laelapidae, genaamd Dutchy. Ze komen in Nederland vrij in de natuur voor. In een dierenverblijf worden ze bestrijder van bloedmijten. Ze zijn ongeveer 1 millimeter groot, hebben een druppelvormig lichaam, en zijn heel licht van kleur.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, zijn ze schadelijk voor vogels ?
Amadea
10 jaar geleden
Nee, maar bloedmijten wel. Daarom is een roofmijt handig, want die eet per dag 5 bloedmijten.