Als een haas een nest eieren vindt in een leger, wat doet ie dan?

Zou hij de eitjes kunnen opeten of kuikentjes aanvallen of vogels verjagen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bedoelt zeker niet de paashaas?

Antwoorden (1)

Een haas is een pure planteneter, dus die eitjes zullen hem niet interesseren.
Hij zoekt wel weer een ander plekje om te pitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als er jongen zouden zijn keert de haas natuurlijk terug, maar dat lijkt me in de praktijk niet te gebeuren.
een weidevogel gaat geen nest opstarten naast jonge haasjes.
Rieneke1