ik ben linksbenig en rechtshandig, maar denk dat dit is aangeleerd. Kan dit of ben je compleet links of compleet rechts?

Ik ben linksbenig met voetbal. Dit gaat ook beter. Met schrijven ben ik rechts.Mijn handschrift is niet erg goed en ik merk dat ik soms dingen beter linkshandig kan als rechtshandig. Ik denk dus dat ik mogelijk rechts heb leren schrijven ondanks dat ik linkshandig was.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
14.1K

Het beste antwoord

Nee hoor je bent niet altijd compleet links of rechts. Ik ben rechtshandig maar doe bepaalde dingen veel meer met links.

Met rechtshandig worden mensen aangeduid die als voorkeurshand hun rechterhand hebben. Meestal, maar niet altijd, zijn ze ook rechtsvoetig en rechtsogig. Rechtsvoetig of rechtsbenig wil zeggen dat ze hun rechtervoet gebruiken om bijvoorbeeld tegen een bal te schoppen of hoog te springen. Rechtsogig betekent dat ze hun rechteroog gebruiken als meesteroog om bijvoorbeeld te mikken met een geweer of om door de lens van een microscoop te kijken.

Dit vond ik toen ik aan het zoeken was en ook hier staat dat het niet altijd zo is dat je helemaal rechts of links bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee daar kan verschil inzitten. Ook kan het aangeleerd worden
Neem nu een violist. Daar word aangeleerd, als je nu links of rechtshandig bent, dat je met uw linkerhand de noten op de snaren aandrukt en met je rechter de strijkstok.
Hier doet dan de linker hand het moeilijke en de rechter het makkelijke werk. Gemakkelijk is hier relatief.
Het is mogelijk dat je links schrijft, vork in je rechterhand neemt,
Er is een gedeelte dat je hebt en een gedeelte dat je aanleerd
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, je kan links schrijven en rechts voetballen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en in jou vraag links voetballen en rechts schrijven
Ik heb het ook met beide. Met voetballen ben ik overwegend links, kan ik kleine of grote passes geven met effect en met rechts vooral steekpasses alleen. Geen effect erin. Maar schrijven kan ik echt alleen met rechts. Met kickboxen kan ik rechts betere lowkicks geven en met links beter hoog of vooruit. Drankje pak ik met beide handen, net hoe het uitkomt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een van mijn vrienden is rechtshandig en linksbenig,
Hij heeft er geen last van en volgens de dokter is het geen probleem.