waarom eet mijn kat pas, als ik met mijn hand in de bak doe of ik ook eet?

ik heb vier katten waarvan een altijd eerst mij komt halen, en pas eet als ik met mijn handen door de brokken ga, als of ik ook eet.... wat is dit voor gedrag? de andere katten doen dat niet, hoewel een wel altijd gaat eten als zijn moeder ook gaat eten, t zijn broertjes, en de witte komt mij halen en de zwarte gaat altijd eten waar zijn moeder eet. (heeft het te maken dat dat ie mijn als zijn eet maatje ziet ofzo??? soms best lastig maar wel heel lief...)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
3.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gek he? of toch niet??? ;)
anneliez
10 jaar geleden
het zijn katten, die zijn onvoorspelbaar.
mijn eerste kat haalde altijd zijn natvoer met zijn pootje uit het bakje en at het dan op. bij de volgende kat had ik echt het idee wat eet die gek, tot ik besefte dat hij helemaal niet gek at, hij pakte het voer gewoon met zijn bek

Het beste antwoord

bij katten is er een hierarchie. de hoogste in rang eet eerst en dan pas de anderen. vroeger had ik twee katten, toen de ene overleed (omvergereden), was de andere een beetje de kluts kwijt. als we haar bakje vulden, wachtte ze telkens ongeveer 5min op de andere omdat zij het recht had van eerst te eten, toen ze zag dat mijn dode kat niet kwam, begon ze zelf te eten.
aangezien uw katten met 4 zijn en ze u ook in hun groep rekenen is hier ook een sterke hierarchie aanwezig, de witte ziet dan ook zen moeder hoger als hem/haar en zal pas eten nadat zy heeft gegeten en de zwarte ziet u hoger in rang en wil dus ook pas eten als u gegeten heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk voelt hij of zij zich heel veilig bij jouw en daarom.
We hebben een vogeltje thuis en als wij gaan eten dan gaat hij ook eten.
Ook omdat hij of zij van je houdt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
aahhwwwwwwwww.................................... zo een lief antwoord! zou dat het dan gewoon zijn??? ik word helemaal warm van binnen, zo had ik t nog niet bekeken!! dank je...........
De poes ziet jou als leider en zal pas gaan eten als de leider al begonnen is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hi, dank je voor je reaktie, zoiets dacht ik ook , op zich.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jammer dat de min niet gemotiveerd is, dan heb je er iets aan, maar de min is wel terecht, al krijg je er van mij geen, omdat ik altijd baal van ongemotiveerde minnen. Een kat heeft geen leider, hij kan je hooguit als moeder zien, dan laat hij die nog wel een voor gaan, maar een leider, nee, die heeft een kat niet.