Wat vloog er tegen mijn autoruit?

Toen ik rond 23 u met de auto rondreed vloog er opeens iets zwart tegen mijn autoruit. Het leek me zeker niet hoog te vliegen en zelfs vanaf het wegdek te komen. Het was ongeveer zo groot als een tafeltennisballetje en veroorzaakte een wit/gelige vlek op mijn autoruit van toch wel een 5 cm lang. Zou dit een vleermuis geweest zijn of eerder een groot insect? Op het eerste zicht heb ik niets op de baan zien liggen daarna.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
Amadea
10 jaar geleden
Een jonge vleermuis is zeer goed mogelijk.

Antwoorden (2)

Dit kan bijna niets anders zijn dan een vleermuis. In de nacht vliegen er bijna geen andere beesten. Het zal een kleine vleermuis, die nog niet zo oud was geweest zijn.
De vlek op je auto kan ik helaas wel niet verklaren...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja buiten die vlek zou het mij ook een vleermuis hebben geleken. Echter heb ik het op mijn voorruit zien afkomen en amper tot niets van die "botsing" gehoord. Het zou dus echt niet veel gewogen hebben. Dat doet me dan weer twijfelen.
Het kan zo maar een nachtvlinder kunnen zijn geweest. Deze vliegen ' s nachts en deze is misschien afgevlogen op de lichten van je auto. Verklaart ook die wit/gele vlek. Als het een vleermuis zou zijn geweest zou er wellicht ook iets roods qua kleur tussen hebben gezeten (ik weet niet hoe hard je hebt gereden).