Antwoord van Jelle is bijna goed maar moet nog even een kleine nuance maken. Poison is gif dat je over het algemeen binnenkrijgt door consumptie. Venom is inderdaad gif van dieren maar specifiek het gif van een beet of steek van het dier. Dus als je een dier opeet is het dus poison en als je gebeten wordt is het venom. Om alles maar eens even leuk ingewikkeld te maken. Daarom zijn er veel "venomous" slangen maar vrijwel geen "poisinous" slangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

poison is een gif

Venom is het specifieke gif van giftige dieren.

poison is dus algemener
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn allebei metal-bandjes. Alleen de muziek is anders.
jc54
14 jaar geleden
Poison is een Amerikaanse glamrockband en Venom is een fictieve superschurk uit de strips van Marvel Comics.