wat is ditvoor insect?

Ik vond een insect in de wieg van mijn dochter. Ik dacht dat het een spin was omdat het zwart was en redelijk snel liep. Toen ik het pakte met een doekje kwam er aardig wat bloed af dus het moet mijn dochter gestoken hebben. Het was ook iets anders dan een mug. Want deze was veel groter en had een lang zwart lijfje. Iemand een idee wat het is? Ik heb er een foto van bij gedaan, maar sorry het is hier al wel dood ;)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Foto plaatsen???
Amadea
10 jaar geleden
Een langpootmug, zou ik zo zeggen. Maar die steken niet.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Het doet mij aan een gewone mug denken...met een lange zwarte (mensen) haar erbij.

Antwoorden (3)

Misschien is het een waterspin,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon een steekmug.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is een langpootmug.

Toegevoegd na 3 minuten:
Langpootmuggen worden soms verward met hooiwagens. Hooiwagens zijn echter spinachtige dieren, terwijl langpootmuggen echte insekten zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar die steken toch niet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, dan is het de grote steekmug wordt in het Nederlands ook wel de ringelmug genoemd.
Amadea
10 jaar geleden
Die is bruin: http://www.angelfire.com/nj4/natuur/muggen/gro_steekmug.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij noemen ze hier glazenwassers en die steken wel degelijk.