Ja, zoiets heet bioCO2. Je neemt leidingwater, suiker en gist en schud goed. Wacht dan even tot de CO2-productie op gang komt. Je kan dit dan op verscheidene manieren aansluiten op het aquarium.

Let er wel op dat je nooit meer dan 170 gram suiker per liter water (best zelfs nog wat minder) gebruikt. Dit wordt dan namelijk nooit helemaal opgebruikt omdat de gistcellen teveel alcohol hebben geproduceerd waardoor ze ermee stoppen.