hoe onstaat een soep-oogje

Ik werd wakker met een rood, gezwollen ooglid. Hoe ontstaat dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

Een soep-oog is wat anders dan dat genen wat jij beschrijft. Bij jou denk ik aan een ooglidrandontsteking. Daarbij is je ooglid rood en gezwollen. Een soep-oog is de aanwezigheid van wat slijm, dat wrijf je er meestal in de ochtend uit maar kan ook ontstaan door een ontsteking. Een soep-oog kan dus zowel schuldig als (meestal) onschuldig zijn.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/83730-ooglidrandontsteking-ontsteking-van-het-ooglid.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is een ontstoken wimper. In belgie een Wijnoog
Robby BB