ik heb meerdere vragen over de watervlo:

1. Wat voor een orgaantjes heeft de watervlo om adem te halen?

2. Waar in het lichaam zitten die orgaantjes?

3. Met welke organen beweegt de watervlo zich voort?

4. Als het water heel warm is waar de watervlooien in leven, gaan ze heel snel met hun ‘pootjes’ wapperen. Wat gebeurt er ook alweer met de hoeveelheid zuurstof in water als het warmer wordt?

5. Kun je nu verklaren waarom ze sneller gaan wapperen?

6. Wat voor een soort bloedsomloop heeft de watervlo?

7. Leg uit wat daar anders aan is dan bijvoorbeeld bij de mens.

8. Uit welke onderdelen bestaat het darmkanaal van de watervlo?

9. Een watervlo is aangepast aan het leven in water. Geef een drietal kenmerken waaraan je kunt zien dat de watervlo is aangepast aan het leven in water.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
4.4K

Antwoorden (2)

Het zijn me nogal een aantal vragen.Is het een proefwerk voor school?

Dit zoetwaterkreeftje heeft één oog, dat in feite bestaat uit twee samengevoegde ogen, en twee paar naar voren gerichte sprieten, een ovaal lichaam, omsloten door twee schalen. Het pantser spitst zich aan de achterkant toe tot een stekel. Deze diertjes zijn doorzichtig. Verder hebben ze 5 paren gelede poten.
Biotoop Leven in allerlei typen zoetwater.
Verspreidingsgebied Hele wereld.
Maten Tot 0,5 cm.
Paartijd Ze hebben een geslachtelijke voortplanting die de seizoenen volgt, veel nakomelingen.
Leefgewoonte Bewegen op en neer door het water: met een slag van hun tweede antenne bewegen ze omhoog, daarna zakken ze omlaag, terwijl ze voedsel vergaren.
Voedsel Voeden zich met organisch afval, bacteriën en nog kleiner plankton, vooral algen.
Verder geef ik nog links,dan kun je daar de rest van de informatie halen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hallo Gast, je bent hier nog maar pas aan je punten te zien, pas op met dit soort vragen. ik denk dat je ons aan het testen bent, zo van, nu ga ik eens iets raars vragen, kijken wat ze antwoorden!!! We willen je graag met je huis, werk helpen hoor, maar dit gaat mij te ver. Ik verwacht snel een GOEIE VRAAG van je. Ik ben er klaar voor! Groeten (Ik ben niet echt boos hoor).