Welke natuurlijke producten maken je haar lichter?

Ik hoorde dat citroensap je haar lichter maakt, zijn er meer? Voornamelijk voor donker haar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
1.2K

Antwoorden (4)

Citroen en kamille, citroen droogt je haar uit en is dus niet de beste methode.

Laat enkele eetlepels kamillebloempjes enkele uren weken in lauw water of 10
minuten koken en gebruik dit aftreksel gezeefd als laatste spoeling. Herhaal dit
regelmatig bij het haren wassen. Het haar zal tot enkele tinten lichter opbleken.
Voeg enkele druppels kamille olie toe aan de shampoo tijdens het haren wassen.
Ook dit moet regelmatig herhaald worden.

Naar zeggen kan het haar één of twee tinten opgelicht worden door het haar na het
wassen te behandelen met citroensap dat men op het haar laat opdrogen. Het haar
zou vervolgens worden opgelicht door het droog te föhnen of door het door de zon te laten drogen. Een half kopje citroensap kan ook vermengd met twee kopjes water als laatste spoeling gebruikt worden. Maar het zijn de zuurstof in combinatie met de UV-straling die het haar laten opbleken, Het fruitzuur uit het citroensap sluit de
haarschubben, waardoor het haar gaat glanzen en lichter lijkt.

Het is wel zo, dat je ook hiermee nooit weet hoe het uit gaat vallen, bij oplichten loop je altijd het risico dat je een oranje of groene gloed in je haar krijgt.

Toegevoegd na 16 uur:
Insmeren met honing en dat een paar uur in laten werken, schijnt ook op te lichten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij oplichten van haar kan het rood of oranje worden .... nooit groen !
Dat gebeurt alleen als je blond haar weer donkerder wilt maken met "koude kleuren " (blauw ) i.p.v. kleuring met rood erin .
Geel + blauw = groen .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan wel, maar komt minder voor, er zijn mensen die weinig rood pigmenten van nature hebben.
www.loreal-paris.nl/hulp-bij-mislukken-haarkleur.aspx‎
's Zomers is het heel makkelijk, ga op vakantie naar het strand en blijf uren in de zon, zwemmen in zee en dan drogen in de zon, dat werkt!! Dat scheelt een paar tinten.
's Avonds wel je haar met zoet water uitspoelen onder de douche, niet vergeten, is beter voor je haar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je haar lichter maken op een natuurlijke manier is de minst schadelijke haar blondering.
Hoe lang het duurt voor je het gewenste resultaat hebt, hangt af van de kleur van je haar wanneer je begint. Hoe donkerder je haar is, hoe langer het duurt!!! Wanneer je lang haar hebt, kun je meer gebruiken natuurlijk! Denk om de verhoudingen.

1. DeKamilleManier
Ingrediënten
•250 ml lemonsap
•750 ml kamillethee
Maak van deze twee ingrediënten een mixje en masseer het in je haar en ga in de zon zitten. Doe dit enkele keren in de week (3 keer is voldoende). Deze ingrediënten – en vooral kamillethee – hebben een blekende werking in de zon.

2. DeRabarderManier
Ingrediënten
•Een paar rabarber gepureerd
•115 gram ananassap
Maak van deze twee ingrediënten een mixje en masseer het in je haar en ga in de zon zitten. Doe dit enkele keren in de week (3 keer is voldoende). Deze ingrediënten hebben een blekende werking in de zon.

3. DeHoningYoghurtManier
Ingrediënten
•175 ml honing
•375 ml yoghurt
Masseer deze mix in handdoekdroog haar en bind je hoofd in huishoudfolie. Laat dit 8 uur intrekken.

4. DeYoghurtMetKaneelManier
Ingrediënten
•4 el kaneel
•225 gram yoghurt
Masseer dit in je haar en laat het 30 minuten zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een reportage gezien van mensen uit China die hun haar dopen in rijst water en voor mijn zicht zag het het er erg goed uit
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@GM: Dat is geen antwoord op de vraag!