Hoe oud wordt een gemiddelde tapir?

Bij veel dieren kan je gewoon op internet vinden hoe oud die dieren worden, maar bij de tapir kan ik het niet vinden. Ik ben er geïnteresseerd in.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
2.7K

Antwoorden (2)

Ik vind hier dat de Maleise tapir circa 30 jaar kan worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank u wel
Tapirs worden gemiddeld tussen de 25 en 30 jaar oud, lees ik in de Wikipedia. Zie bron.
Ik kopieer en vertaal een stukje:

Young tapirs reach sexual maturity between three and five years of age, with females maturing earlier than males. Under good conditions, a healthy female tapir can reproduce every two years; a single youngster is born after a gestation of about 13 months. The natural lifespan of a tapir is approximately 25 to 30 years, both in the wild and in zoos.[

Jonge tapirs worden seksueel rijp tussen hun derde en vijfde jaar, de vrouwtjes eerder dan de mannetjes. Onder gunstige omstandigheden kan het vrouwtje zich elke twee jaar voortplanten. Ze krijgt dan, na een draagtijd van ongeveer 13 maanden, één jong.
De natuurlijke levensduur van een tapir is ongeveer 25 tot 30 jaar, zowel in het wild als in dierentuinen.