Het voedsel bestaat vooral uit kleine kreeftachtigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn nogal wat soorten vliegende vissen. Er zijn herbivore soorten, piscivore (viseters), maar in het algemeen zijn het omnivoren die planktonorganismen en kreeftachtigen eten. Veel oceaanbewoners hebben een planktonfase (zee-egels, schelpdieren, inktvissen bijvoorbeeld) en de vliegende vis zal eten wat hij tegenkomt, omdat voedsel toch wat dun gezaaid is.

Het dieet van vissen kan zelfs per individu verschillen, ik heb wel eens de maaginhoud van baarsjes geanalyseerd waarvan de ene kleine visjes en watervlooien in de maag had, de ander larven van waterjuffers en een derde bootsmannetjes. Aan de visjes zelf zag je geen verschil.

In de tweede bron staat een volledige lijst met soorten en dieet.